banner-image
banner large text

Inmiddels heeft Michael Loenders laten weten dat hij in totaal 137 ingevulde formulieren heeft teruggekregen: 49 van de ouders en 88 van de spelers. Daarvoor is hij ons erg dankbaar.

Maar een simpele optelsom van ons leert ons dat er dus ook nog – enkele – niet ingevulde formulieren zijn. Daarom een dringende oproep aan de ‘achterblijvers’; zoek nog even op je email en vul het formulier, al of niet met je ouders, nog even in. Dat maakt het onderzoek van Michael alleen nog maar meer kwaliteitsvol!

Als dank voor jullie inspanningen geeft Michael enkele waardevolle tips rondom voeding en sporten. Hieronder de eerste tip.

Alvast een opwarmertje voor de voordracht van aanstaande donderdag om 19.30u van diëtiste Jolien Vanendert over alles wat te maken heeft met voeding en sporten.

De voordracht zal plaats vinden in de nieuwe kantine!

Week 1: Tip van de week

Eet 45-60 minuten voor de start van de training/wedstrijd een (halve) banaan

Waarom?

Uit onderzoek blijkt dat vermoeidheid tijdens het sporten vaak komt door een tekort aan koolhydraten in het lichaam. Een banaan zit vol met gezonde koolhydraten waardoor het lichaam veel energie krijgt. Indien een hele banaan te veel is, mag een halve ook.

Probeer dit ten laatste 45 minuten voor de start van de inspanning te eten, zodat de vertering al heeft plaats gevonden bij de start van de training of wedstrijd. Zo moet het lichaam tijdens het sporten niet te veel energie steken in de vertering en kan het alle energie gebruiken voor de inspanning.

Veel succes!

Jeugdsamenwerking Neerpelter Voetbal Clubs 

De jeugdafdelingen van de Neerpeltse voetbalclubs (FC Esperanza Pelt, Sporting Grote Heide, SV Herkol en Sparta Lille) sloegen 'n twaalftal jaren geleden de handen in mekaar en zetten een gezamenlijk jeugdbeleid op. Het doel was om elke speler/ster de kans te bieden te trainen én wedstrijden te spelen op zijn of haar niveau en in zijn of haar leeftijdscategorie. Het gebeurde immers dat niet elke club genoeg spelers had binnen bepaalde reeksen en daardoor speler/sters niet zouden kunnen voetballen. Door de krachten te bundelen, kon dit voorkomen worden. Dit heeft een aantal seizoenen uitstekend gewerkt.

Na enkele jaren heeft Sparta Lille de samenwerking jammer genoeg verlaten.

Deze samenwerking was immers tevens het begin van een constant streven naar kwaliteitsverbetering, een proces waaraan dag in dag uit gewerkt wordt! Via de verplichte audits door een extern (onafhankelijk) en internationaal erkend auditbureau werd in 2012 een 2-sterrenlabel behaald, goed voor Provinciaal voetbal. In 2015 werd de 3-sterrenlabel gehaald en dat betekende met 12 teams deelnemen aan Interprovinciaal voetbal. Dat hield een flinke stap vooruit in en daarom werden de trainingen ook opgevoerd tot 3 keer per week!

In de audit van 2018, hebben we wederom 3-sterren behaald en daarmee weer toestemming voor 3 jaar Interprovinciaal voetbal verkregen.

Inmiddels gaan we het 5e jaar in dat we met ruim 180 spelers interprovinciaal voetbal spelen.

Interprovinciaal voetbal wordt vamnuit Brussel aangestuurd, is provincieoverstijgend. Daarboven wordt alleen nog 'elite' gespeeld.

Dat betekent dat er elk weekeinde met 12 teams ruim 180 spelers van (Neer) Pelt en directe omgeving Interprovinciaal voetbal spelen. Bovendien spelen 2 teams van Esperanza Pelt van zowel de U8 als U9 provinciaal voetbal, dit als voorbereiding op het vanaf de U10 te spelen interprovinciaal voetal.

Bovendien spelen er bij de Jsw in elke jeugdcategorie een of meerdere teams in gewestelijke reeksen. 

 

Bezoekers 

Er zijn 20 gasten en geen leden online

Contactgegevens

TVJO (Technisch Verantwoordelijke Jeugd Opleiding)

Gunther Scheelen
gunther.scheelen@proximus.be
+32498141135
 
Jannick Verlinden
jannick.verlinden90@gmail.com
0487143087
 
Ronny Verberne
ronny@multiwear.be 
0475 643758
 

AVJO (Algemeen Verantwoordelijke Jeugd Opleiding)

Jack Karsmakers
jack.karsmakers@skynet.be
+32477672745
 

#fc3424 #5835a1 #1975f2 #2fc86b #fbodc9 #eef12058 #170714215140