meet dani

10 Redenen om Warm Citroenwater met Zeezout te drinken | Door Tijm is Honing

Het drinken van een glas warm citroenwater met zeezout als eerste in de ochtend maakt deel uit van mijn dagelijkse routine, en zou waarschijnlijk ook deel moeten uitmaken van die van jou. Het is een belangrijk onderdeel van het bereiken van optimale hydratatie, waarbij het niet alleen gaat om het aantal grammen water dat je kunt drinken, maar ook om de hoeveelheid water die je lichaam opneemt. Wil je meer leren? Luister dan naar aflevering 029 van de Plan Podcast en integreer dit ochtendritueel met citroenwater in je routine. Hier zijn tien redenen om je lichaam te trakteren op een glas warm citroenwater met zeezout:

  1. Lemon helpt het urinezuur in gewrichten op te lossen en kan ontstekingen helpen verminderen.
  2. De alkaliserende effecten van citroen en zeezout helpen de delicate ph van je lichaam in balans te brengen.
  3. Het helpt bij de juiste absorptie van zowel voedsel als water gedurende de dag en helpt de opname van essentiële voedingsstoffen te verbeteren.
  4. Helpt de immuunfunctie te stimuleren met een snelle dosis vitamine c. Eén citroen bevat 139% van je dagelijkse vitamine c.
  5. Geef een gloed! Zowel citroen als zeezout hebben voordelen voor de huid.
  6. Zeezout in combinatie met citroen kan helpen de cellulaire toxiciteit te verminderen door afvalstoffen uit je cellen te trekken.
  7. Het zeezout helpt de citroen te neutraliseren, waardoor het citroenwater minder zuur is voor je tanden.
  8. Hydrateert je meer dan gewoon water dankzij de toegevoegde voedingsstoffen.
  9. Helpt je adem te verfrissen door slechte bacteriën in je mond en keel te doden.
  10. Helpt je spijsvertering op gang te brengen en je metabolisme te versnellen.

Vind je deze tien tips lekker? Voeg ze toe aan Pinterest om ze te bewaren voor later:
10 redenen om warm citroenwater met zeezout van Tijm is Honing te drinken

Nieuwsgierig hoe ik mijn warme citroenwater maak? Het is vrij eenvoudig en het belangrijkste is dat je een natuurlijk zeezout gebruikt en geen bewerkt tafelzout. Natuurlijke zouten bevatten sporen van vitaminen en mineralen, terwijl verwerkte zouten dat niet doen. Om alle gezondheidsvoordelen te benutten, moet je zeezout gebruiken – het is zelfs een goed idee om je gewone keukenzout te vervangen door zeezout, als je dat nog niet gedaan hebt. Mijn huidige favoriet is Maldon zout, dat je in de meeste winkels of op Amazon kunt kopen. Zo maak ik ’s ochtends mijn citroenwater:

10-12 oz warm water (ik gebruik gewoon zo warm als de kraan kan worden)
1 eetlepel vers citroensap
1/4 tl zeezout

Vaak voeg ik ook een schepje chiazaad toe. Ze voegen een beetje vezels toe en zijn ook een goede bron van gelwater.

Bekijk dit bericht op Instagram

Een bericht gedeeld door Dani Bruflodt 🐝 (@thyme_is_honey) op 4 dec, 2019 om 2:40am PST

Als je je nog steeds verward voelt bekijk dan deze korte IGTV video die ik maakte waarin ik laat zien hoe je het maakt! En onthoud, hydratatie gaat niet over hoeveel water je drinkt, het gaat over hoeveel water je opneemt! En het bereiken van een optimale hydratatie door de juiste absorptie vereist het opbouwen van hydraterende gewoonten. Als je hulp en verantwoordelijkheid kunt gebruiken bij het hydrateren, kijk dan eens naar mijn 2-weekse cursus, De Hydratatie Checklist. Het bevat mijn bestverkopende eBook, meer dan 20 van mijn favoriete recepten, mijn top 3 plannerontwerpen en 2 weken hydratatie-coaching rechtstreeks in je inbox.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *